Cijene usluga na internetu: kako prestati podcjenjivati sebe

Svima nam se barem jednom dogodilo da smo stali pred ogledalo i zapitali se zašto ne možemo naplatiti ono što stvarno vrijedi. Stvari koje radimo, vještine koje posjedujemo ili usluge koje pružamo često podcijenjujemo, naročito kada je u pitanju online poslovanje. Živimo u vremenu u kojem se cijene usluga na internetu kreću od apsurdno niskih do nevjerojatno visokih, pa je ključno razumjeti gdje se nalazimo u tom spektru, kako bismo prestali s podcjenjivanjem sami sebe.

Vrijednost usluga na internetu

Kada govorimo o uslugama na internetu, ona se može manifestirati kroz različite oblike – web dizajn, marketing, pisanje sadržaja, razvoj softvera i puno drugih. Svaka od ovih usluga nosi svoju vrijednost i, što je najvažnije, svaka od njih ima svoju publiku koja je spremna platiti za kvalitetu. Načine na koje možemo odrediti cijenu naših usluga variraju, ali jedno je sigurno: vrednovanje vlastitog rada je ključno za uspjeh.

Razmislite o ovom primjeru: recimo da ste freelancer koji se bavi web dizajnom. Ponosite se svojim djelima, no kada dođe trenutak da postavite cijenu, možda se odlučite za iznos koji je niži od tržišne vrijednosti. Možda mislite da ćete privući više klijenata, misleći da je sniženje cijene najbolji put. Međutim, takva praksa može ishoditi s potpuno suprotnim učinkom. Klijenti često povezuju cijenu s kvalitetom. Ako vaša cijena ne odražava vještinu koju posjedujete, potencijalni klijenti mogli bi pomisliti da nije dovoljno dobra.

Određivanje vlastite vrijednosti

Jedan od prvih koraka u prestanku podcjenjivanja sebe je razumijevanje vlastite vrijednosti i onoga što donosite tržištu. Kako biste to postigli, trebate se pitati nekoliko ključnih pitanja. Koliko godina iskustva imate? Koje ste projekte već uspješno završili? Koje su povratne informacije koje ste dobili od klijenata? Ovi odgovori će vam pomoći da steknete širu sliku o vlastitom znanju i vještinama.

Na primjer, ako ste godine radili na projektima za renomirane tvrtke ili ste sudjelovali u specijaliziranim edukacijama, to je vrijedan detalj koji treba uzeti u obzir prilikom određivanja cijene. Savjeti iskustvenih stručnjaka sugeriraju da nikada ne zaboravite uključiti ne samo svoje profesionalno znanje nego i strast prema onome što radite. Cijenite svoje znanje i vještine, a klijenti će to prepoznati.

Proučite tržište i konkurenciju

Uvijek je korisno provesti malo vremena analizirajući konkurenciju. Pogledajte koje cijene i strukture nude drugi profesionalci u vašem području. Upoznajte se s onim što su drugi klijenti spremni platiti. Naravno, nema potrebe da se uspoređujete s svakim. Umjesto toga, fokusirajte se na one koji su jedan ili dva koraka ispred vas. To mogu biti stručnjaci ili agencije koje se bave sličnim uslugama. Pokušajte identificirati njihove snage i slabosti, a zatim ih usporedite s vlastitim vještinama.

Komunicirajte svoje vrijednosti

Jednom kada postavite cijene koje odražavaju vašu vrijednost, ključno je komunicirati to klijentima. Umjesto da se ispričavate zbog svojih cijena, radije ih predstavite kao investiciju u kvalitetu. Klijenti često traže rješenja koja će odagnati njihove probleme, a vi ste tu da im pokažete kako vaša usluga može unaprijediti njihove poslovne ciljeve.

Primjer je situacija u kojoj vam klijent konačno pristupi zbog složenog problema s web stranicom. Ako im možete pokazati kako će vaša stručnost u rješavanju problema povećati njihovu prodaju ili poboljšati korisničko iskustvo, oni će biti spremni platiti vašu cijenu, bez obzira da li je ona malo viša od očekivanog prosjeka.

Stalno unapređivanje i razvoj

Svijet interneta se konstantno mijenja i razvija. Nikada ne zaboravite investira u svoje znanje i vještine. Pohađanje tečajeva, seminara ili webinara može doprinositi vašem osobnom razvoju, što će kasnije utjecati na povećanje cijene vaših usluga. Klijenti vole raditi s ljudima koji su uvijek u toku sa novim trendovima i tehnologijama.

Osim toga, redovito prikupljajte povratne informacije od klijenata. To vam može pomoći da dodatno poboljšate svoj rad, a ujedno i povisiti cijenu. Kada klijenti vide da ste se stalno razvijate i pružate više vrijednosti, neće imati problema s plaćanjem više za vaše usluge.

Na kraju, nema većeg izazova od cjenkanja s vlastitim nesigurnostima. Kroz razumijevanje svoje vrijednosti i kvalitetu usluga koje pružate, možete prestati podcjenjivati sebe. Kada postavite pravu cijenu, ne samo da ćete dobiti pravedno plaćanje za svoj rad, već ćete i potaknuti svoje klijente da prepoznaju vrijednost koju im donosite. Vrijeme je da prestanete s podcjenjivanjem.

Objavljeno dana